.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سنگ اندازی منابع طبیعی برسرراه سرمایه گذاران گردشگری سوادکوه
رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سوادکوه گفت:عدم واگذاری مناطق نمونه گردشگری به سرمایه گذار توسط منابع طبیعی از چالش های بزرگ برسرراه توسعه شهرستان سوادکوه است.

به گزارش شمال نیوز:رضادانش زاده گفت: گردشگری امروزه در دنیا به عنوان یک صنعت فرابخشی مطرح است،با توجه به این امر شهرستان سوادکوه به سبب نزدیکی به پایتخت و وجود موهبت های الهی فراوان و تاریخی متعدد به عنوان یکی از مسیرهای ورودی به استان مازندران که به طریق الرضا معروف بوده هرساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران است.

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای 12منطقه نمونه گردشگری بوده که علاوه بر این مناطق با توجه به شرایط خاص سوادکوه هر نقطه ای از شهرستان به عنوان منطقه گردشگری مطرح است

رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سوادکوه  یادآورشد: پل سفید به عنوان شهر پله ها زیراب به عنوان شهر امام زاده ها و شیرگاه به عنوان شهر آبشارها خود مبین پتانسیل های موجود که در صورت ایجاد زیر ساخت های لازم می تواند با توجه به ویژگی های منحصربه فرد ذکر شده محل مناسبی برای بیتوته گردشگران باشد.

وی گفت: هرچند نبود زیر ساخت ها تاکنون نتوانسته عزم گردشگران را برای دیدن جاذبه های سوادکوه کم کند.

دانش زاده خاطرنشان کرد: حضور بیش از 50 تور دفاتر خدمات مسافرتی تحت پوشش گردشگری در ایام تعطیلات هفتگی در هر چهار فصل سال در شهرستانی که نبود زیر ساخت آن زبانزد بعضی از افراد که عدم پیشرفت شهرستان را گردشگری می دانند بوده که مدیریت در این حوزه و آموزش روستاییان به ویژه مسئولین محلی اعم از دهیار و شورا می تواند زمینه ساز درآمد زایی برای شهرستان باشد.

وی ضمن اشاره به برگزاری همایش توسعه شهرستان با محوریت گردشگری در چندماه اخیر در سوادکوه یادآورشد: خروجی این همایش برنامه ای مدون در سه گام کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت برای رسیدن به افق 1404 در دست تدوین است.

رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سوادکوه تصریح کرد: در اولین گام موضوع آموزش در دستور کار اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قرار دارد، تشکیل انجمن راهنمایان بلد محلی برای پوشش تورهای ورودی به شهرستان و ساماندهی خانه مسافرها و بوم گردی از دیگر برنامه های میراث فرهنگی برای جذب گردشگران بیشتر است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص توپوگرافی شهرستان ضوابط برخی از ارگان ها که بصورت کشوری تصویب می شود سرمایه گذاری در شهرستان را با مشکل مواجه نموده که یکی از آنها ضوابط حمل و نقل پایانه ها و نیز عدم واگذاری مناطق نمونه گردشگری به سرمایه گذار توسط منابع طبیعی است که می توان در گام دوم با پیگیری نمایندگان مجلس و تجدید نظر در ضوابط شاهد حضور سرمایه گذاران به ویژه در مسیر محور اصلی برای سرمایه گذاری باشیم .

رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سوادکوه  خاطرنشان کرد:در گام نهایی ایجاد تاسیسات رو ساختی برای حضور گردشگران خارجی ونیز جذب سرمایه گذاران خارجی برای تاسیسات سنگین گردشگری در برنامه قرار دارد که امیدواریم با حمایت مسئولین شاهد این صنعت اشتغال زا در شهرستان باشیم به طوری که هر منزل مسکونی بتواند موجب یک اشتغال در حوزه گردشگری باشد ./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.224 seconds.